Guardian gazetesi, Akşener’in o sözlerini hedef aldı

GÜNCEL - Kasım 22, 2018 8:55 am A A

İngiliz Guardian gazetesi, İYİ Parti Genel Başkanı Akşener’in Kıbrıs’ta Rum yönetiminin doğalgaz arama faaliyetlerine tepki gösterdiği açıklamasını “Kıbrıs işgali Türkiye’ye döndü” şeklinde okuyucuları ile paylaştı.

 

İngiliz Guardian Gazetesi, İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener’in Kıbrıs Rum Yönetimi’ne gösterdiği tepkiyi manşetlerine taşıdı. Akşener, İYİ Parti Grup Toplantısı’nda yaptığı konuşmada Rum yönetiminin çabalarının emperyalist faaliyetler olduğunu belirterek, “Gerekirse Ayşe yeniden tatile çıksın” ifadelerini kullanmıştı.

“KIBRIS TÜRK’TÜR TÜRK KALACAK”

Akşener, partisinin grup toplantısında yaptığı konuşmada şu ifadeleri kullanmıştı:

“15 Kasım da, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetimizin kuruluş yıl dönümüydü. Bir kez daha kutlu olsun. Kıbrıs davamızın kahramanlarına; Hala Sultan’a, Türk Mukavemet Teşkilatı’na, Şehit İlhanlar’a ve Bozkurt Rauf Denktaş’a selam olsun. Onları unutmadık ve unutmayacağız.

‘BOPun eşbaşkanıyım’ diye övünenlerin, Denktaş Bey’e yaptıklarını da unutmayacağız. Kofi Annan’la saf tutup, Rauf Denktaş’ı Türkiye’den kovduklarını unutmayacağız..

Bugünlerde, Doğu Akdeniz’deki doğalgaz ve petrol rezervleri üzerinden, Kıbrıs’ta yeni tezgâhlara niyetlenen emperyalistler ve içerdeki işbirlikçilerine sesleniyorum.. Siz de şunu unutmayın;

Gerekirse Ayşe yeniden tatile çıkacak, ve Kıbrıs Türk’tür, Türk kalacak!”

AKŞENER’İN O SÖZLERİNİ HEDEF ALDILAR

İngiliz Guardian Gazetesi, Akşener’in bu ifadelerini manşetine taşırken, “Ayşe yeniden tatile çıkacak: Kıbrıs işgali Türkiye’ye döndü” başlığını kullandı.

Rumların adada yaşayan Türklere uyguladığı soykırım faaliyetlerinin ardından başlatılan Kıbrıs Barış Harekatı’nı ‘işgal’ olarak nitelendiren skandal haberde, Akşener’in “Gerekirse Ayşe yeniden tatile çıksın” ifadelerine dikkat çekildi. Haberde 1974 yılında gerçekleşen harekatta kullanılan “Ayşe tatile çıksın” parolasının yeniden gündeme gelerek, Türkiye’nin ‘İkinci Kıbrıs işgalini’ konuştuğu yazıldı.

Guardian gazetesi haberinde ayrıca, Rum yönetimi ile doğalgaz arama faaliyetleri konusunda iş birliği yapan Amerikalı Exxon Mobile şirketine, Dışişleri Bakanlığı tarafından yapılan uyarı da yer aldı. Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Hami Aksoy, yaptığı açıklamada, Rum yönetimi tarafından gerçekleştirilen arama faaliyetinin bölgedeki istikrara zarar verdiğini belirterek, söz konusu şirketin arama faaliyetlerine son vermesi gerektiğini söylemişti.

 

Kaynak Yeniçağ

Bu haber 30 kez okundu.

GÜNCEL - 8:55 am A A
BENZER HABERLER

YORUM BIRAK

YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.